O książce: W podręczniku w przystępny sposób wyjaśnione są zagadnienia dotyczące osobowości, rozumienia, odczuwania i motywacji (kompetencje personalne) oraz funkcjonowania człowieka w różnych sytuacjach w społeczeństwie (kompetencje społeczne). Omówione w nim treści kształtują życiową zaradność ludzi, dlatego może on być przydatny nie tylko dla uczniów, lecz dla każdego człowieka. Dużą zaletą podręcznika jest wzbogacenie treści teoretycznych licznymi przykładami, które przybliżają czytelnikowi omawiane zagadnienia.
Podręcznik może być wykorzystywany w technikach, szkołach branżowych I stopnia i szkołach policealnych, kształcących we wszystkich zawodach, a także na kursach i szkoleniach oraz do samokształcenia.
Szczegółowe informacje dotyczące wykorzystania podręcznika do kształcenia w poszczególnych zawodach – wraz ze wskazaniem trzyliterowych kwalifikacji oraz ich części i konkretnych efektów kształcenia – dostępne są w dodatkowym pliku, który znajdziecie Państwo pod tym linkiem.
Fragment recenzji:
„W opiniowanym podręczniku wiedza teoretyczna łączy się z praktyką w przykładach podanych na trzy sposoby. Pierwszym z nich są rysunki i schematy z opisami, drugim przykłady prezentowane w tabelach, trzecim opisy rzeczywistych sytuacji życiowych.”
O autorce: Anna Krajewska – trener biznesu, doradca zawodowy i nauczyciel akademicki. Doświadczenie w biznesie zdobywała m.in. jako dyrektor handlowy i właściciel firmy szkoleniowej, a doświadczenie w nauce, pracując jako trener-instruktor w Centrum Szkoleń i Doradztwa Zawodowego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
1. Kompetencje
1.1. Wprowadzenie
1.2. Definicja kompetencji
1.3. Kompetencje personalne
1.4. Kompetencje społeczne
1.5. Funkcjonalność kompetencji
1.6. Aktualizowanie wiedzy i doskonalenie umiejętności
Podsumowanie
2. Porozumiewanie się ludzi
2.1. Wprowadzenie
2.2. Definicja komunikacji
2.3. Proces komunikacji interpersonalnej
2.4. Bariery w porozumiewaniu się ludzi
2.5. Słuchanie
Podsumowanie
3. Mowa ciała
3.1. Wprowadzenie
3.2. Trzy złote zasady
3.3. Reguła Mehrabiana
3.4. Mowa ciała w praktyce
Podsumowanie
4. Savoir-vivre, czyli zasady kultury i etyki w praktyce
4.1. Wprowadzenie
4.2. Pojęcia „savoir-vivre”, „kultura”, „etyka”
4.3. Cechy osoby dobrze wychowanej
4.4. Spotkania
4.5. Zasady kultury i etyki we współpracy
4.6. Netykieta i etyka w sieci
Podsumowanie
5. Etyka i odpowiedzialność w komunikacji
5.1. Wprowadzenie
5.2. Etyczne wywieranie wpływu
5.3. Reguły wywierania wpływu
5.4. Perswazja
5.5. Manipulacja – nieetyczne wywieranie wpływu
5.6. Odpowiedzialność za działania nieetyczne
5.7. Pomoc ofiarom
Podsumowanie
6. Współpraca w zespole
6.1. Wprowadzenie
6.2. Grupa a zespół
6.3. Proces budowania zespołu
6.4. Warunki współpracy w zespole
6.5. Ludzie w zespole
Podsumowanie
8. Postawa
8.1. Wprowadzenie
8.2. Postawa
8.3. Przestrzeganie tajemnicy zawodowej
8.4. Otwartość na zmiany
Podsumowanie
9. Kreatywność
9.1. Wprowadzenie
9.2. Kreatywność
Podsumowanie
10. Rozwiązywanie problemów
10.1. Wprowadzenie
10.2. Pojęcie problemu
10.3. Typy problemów
10.4. Zidentyfikowanie problemu
10.5. Podejście do problemu
10.6. Rozwiązywanie problemów
10.7. Kreatywne szukanie rozwiązań
10.8. Techniki negocjacji w rozwiązywaniu konfliktów
Podsumowanie
11. Planowanie i podejmowanie działań
11.1. Wprowadzenie
11.2. Definicja planowania
11.3. Określanie celu
11.4. Sposoby planowania
Podsumowanie
12. Pokonywanie stresu
12.1. Wprowadzenie
12.2. Biologia stresu
12.3. Reakcja na stres
12.4. Pokonywanie stresu
Podsumowanie
Do podręcznika Kompetencje personalne i społeczne mamy opracowane następujące materiały dodatkowe dla nauczycieli:
1. Plan wynikowy i program nauczania – dla klas I techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjum i ośmioletniej szkoły podstawowej – 30 godzin (2021 r.) 2. Materiały dydaktyczne dla nauczyciela: Uwagi do realizacji materiału nauczania z zakresu kompetencji personalnych i społecznych
3. Zestaw 5 testów (dla dwóch grup)
4. Prezentacje:
Gospodarowanie czasem
Komunikatywność
Netykieta
Określanie celu
Rozwiązywanie problemów
Savoir-vivre
Warunki otrzymania materiałów dodatkowych znajdą Państwo w tym miejscu.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie Polityka cookies.