1 » 2 » Kompetencje personalne i społeczne - podręcznik3
Kompetencje personalne i społeczne - podręcznik 1Kompetencje personalne i społeczne - podręcznik 2
Kompetencje personalne i społeczne - podręcznik 1Kompetencje personalne i społeczne - podręcznik 2

Kompetencje personalne i społeczne - podręcznik

Koszt wysyłki: od 9,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:POCZTA POLSKA ---> płatność przelewem lub przez PayU - 9,00 zł
POCZTA POLSKA ---> zapłata przy odbiorze - 16,00 zł
KURIER ---> płatność przelewem lub przez PayU - 17,00 zł
KURIER ---> zapłata przy odbiorze - 20,00 zł
Odbiór osobisty w biurze Wydawnictwa - 0,00 zł

Kod EAN: 978-83-7735-085-0

Cena: 18,90 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

Cena książki zmienia się w zależności od liczby kupowanych egzemplarzy - zobacz szczegóły.

  • Opis produktu
  • Spis treści
  • Notka MEN
  • Materiały dodatkowe
  • W zestawie taniej (1)
  • Recenzje produktu (0)


Autor: Anna Krajewska

 O książce: 

Obecnie jest to jedyny podręcznik z zakresu kompetencji personalnych i społecznych (KPS) dopuszczony do użytku szkolnego przez Ministra Edukacji Narodowej (stan na sierpień 2018 r.).


Autorka w prosty sposób wyjaśnia w podręczniku zagadnienia dotyczące osobowości, rozumienia, odczuwania i motywacji (kompetencje personalne) oraz funkcjonowania człowieka w różnych sytuacjach w społeczeństwie (kompetencje społeczne). Opisywana w podręczniku materia kształtuje życiową zaradność ludzi – dlatego książka może być przydatna nie tylko dla uczniów, ale dla każdego człowieka.


Zastosowanie w praktyce wiedzy zawartej w podręczniku, a także opisanych w nim metod i technik umożliwi czytelnikowi nabycie umiejętności z zakresu m.in. porozumiewania się ludzi, savoir-vivre’u, współpracy w zespole, negocjacji, planowania i podejmowania działań oraz pokonywania stresu.

Dużą zaletą książki jest wzbogacenie treści teoretycznych licznymi przykładami, które przybliżają uczniom omawiane zagadnienia.


W podręczniku omówione są wszystkie zagadnienia dotyczące kompetencji personalnych i społecznych (KPS), występujące w podstawie programowej kształcenia w zawodach – w części wspólnej dla wszystkich zawodów. Tak więc może on być wykorzystywany w technikach, szkołach zasadniczych, szkołach branżowych I stopnia i szkołach policealnych kształcących we wszystkich zawodach, a także na kursach i szkoleniach oraz do samokształcenia.


Plany nauczania opracowane przez ORE dla szkół branżowych I stopnia, zawierają przedmiot kompetencje społeczne. W podręczniku "Kompetencje personalne i społeczne" omówione są wszystkie zagadnienia występujące w ramach tego przedmiotu.

Plany nauczania, opracowane przez ORE dla techników i szkół policealnych, zawierają przedmiot "kompetencje społeczne i organizacja pracy zespołów”. W naszych podręcznikach "Kompetencje personalne i społeczne" i „Organizowanie pracy małych zespołów omówione są wszystkie zagadnienia występujące w ramach tego przedmiotu.


Podręcznik składa się z dwunastu rozdziałów. Każdy z rozdziałów zakończony jest podsumowaniem i zestawem pytań sprawdzających. Dodatkowo w podręczniku zamieszczony jest wykaz aktów prawnych oraz słownik najważniejszych pojęć.

Podręcznik zawiera:
  • 152 strony formatu B5
  • 26 tabel
  • 27 rysunków
  • 115 przykładów
alt Spis treści
alt Fragment 
alt Porównanie wydania II książki z wydaniem I 

ISBN 978-83-7735-085-0
Wydanie II (2018 r.)



 Fragment recenzji: 
„W opiniowanym podręczniku wiedza teoretyczna łączy się z praktyką w przykładach podanych na trzy sposoby. Pierwszym z nich są rysunki i schematy z opisami, drugim przykłady prezentowane w tabelach, trzecim opisy rzeczywistych sytuacji życiowych.”

 O autorce: 
Anna Krajewska – trener biznesu, doradca zawodowy i nauczyciel akademicki. Doświadczenie w biznesie zdobywała m.in. jako dyrektor handlowy i właściciel firmy szkoleniowej, a doświadczenie w nauce, pracując jako trener-instruktor w Centrum Szkoleń i Doradztwa Zawodowego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

 

1. Kompetencje
    1.1. Wprowadzenie
    1.2. Definicja kompetencji
    1.3. Kompetencje personalne
    1.4. Kompetencje społeczne
    1.5. Funkcjonalność kompetencji
    1.6. Aktualizowanie wiedzy i doskonalenie umiejętności
    Podsumowanie

2. Porozumiewanie się ludzi
    2.1. Wprowadzenie
    2.2. Definicja komunikacji
    2.3. Proces komunikacji interpersonalnej
    2.4. Bariery w porozumiewaniu się ludzi
    2.5. Słuchanie
    Podsumowanie

3. Mowa ciała
    3.1. Wprowadzenie
    3.2. Trzy złote zasady
    3.3. Reguła Mehrabiana
    3.4. Mowa ciała w praktyce
    Podsumowanie

4. Savoir-vivre, czyli zasady kultury i etyki w praktyce
    4.1. Wprowadzenie
    4.2. Pojęcia „savoir-vivre”, „kultura”, „etyka”
    4.3. Cechy osoby dobrze wychowanej
    4.4. Spotkania
    4.5. Zasady kultury i etyki we współpracy
    4.6. Netykieta i etyka w sieci
    Podsumowanie

5. Etyka i odpowiedzialność w komunikacji
    5.1. Wprowadzenie
    5.2. Etyczne wywieranie wpływu
    5.3. Reguły wywierania wpływu
    5.4. Perswazja
    5.5. Manipulacja – nieetyczne wywieranie wpływu
    5.6. Odpowiedzialność za działania nieetyczne
    5.7. Pomoc ofiarom
    Podsumowanie

6. Współpraca w zespole
    6.1. Wprowadzenie
    6.2. Grupa a zespół
    6.3. Proces budowania zespołu
    6.4. Warunki współpracy w zespole
    6.5. Ludzie w zespole
    Podsumowanie

7. Negocjowanie
    7.1. Wprowadzenie
    7.2. Definicja negocjacji
    7.3. Charakterystyka negocjacji
    7.4. Etapy negocjowania
    7.5. Style negocjowania
    7.6. Techniki negocjowania porozumienia
    Podsumowanie

8. Postawa
    8.1. Wprowadzenie
    8.2. Postawa
    8.3. Przestrzeganie tajemnicy zawodowej
    8.4. Otwartość na zmiany
    Podsumowanie

9. Kreatywność
    9.1. Wprowadzenie
    9.2. Kreatywność
    Podsumowanie

10. Rozwiązywanie problemów
    10.1. Wprowadzenie
    10.2. Pojęcie problemu
    10.3. Typy problemów
    10.4. Zidentyfikowanie problemu
    10.5. Podejście do problemu
    10.6. Rozwiązywanie problemów
    10.7. Kreatywne szukanie rozwiązań
    10.8. Techniki negocjacji w rozwiązywaniu konfliktów
    Podsumowanie

11. Planowanie i podejmowanie działań
    11.1. Wprowadzenie
    11.2. Definicja planowania
    11.3. Określanie celu
    11.4. Sposoby planowania
    Podsumowanie

12. Pokonywanie stresu
    12.1. Wprowadzenie
    12.2. Biologia stresu
    12.3. Reakcja na stres
    12.4. Pokonywanie stresu
    Podsumowanie

 

Podręcznik jest dopuszczony do użytku szkolnego przez Ministra Edukacji Narodowej i wpisany do wykazu MEN pod numerem 51/2015.
(Patrz: Wykaz podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego przeznaczonych do kształcenia w zawodach opracowanych zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach)


Obecnie jest to jedyny podręcznik z zakresu kompetencji personalnych i społecznych dopuszczony przez MEN (stan na lipiec 2018 r.).
 

Do podręcznika Kompetencje personalne i społeczne mamy opracowane następujące materiały dodatkowe dla nauczycieli:

1. Plany wynikowe i programy nauczania:
  • Plan wynikowy „Kompetencje personalne i społeczne i organizacja pracy małych zespołów” przeznaczony dla techników i szkół policealnych, w których na kompetencje personalne i społeczne oraz organizację pracy małych zespołów przeznaczono łącznie 30 godzin lekcyjnych (jest on przeznaczony m.in. dla techników i szkół policealnych, które w roku szkolnym 2018/2019 realizują plany i programy nauczania opracowane w 2017 roku przez ORE)
  • Program nauczania obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kompetencji personalnych i społecznych (KPS) i organizacji pracy małych zespołów (OMZ) dla techników i szkół policealnych (jest on przeznaczony m.in. dla techników i szkół policealnych, które w roku szkolnym 2018/2019 realizują plany i programy nauczania opracowane w 2017 roku przez ORE)
  • Plan wynikowy „Kompetencje personalne i społeczne” – przeznaczony dla techników, szkół branżowych I stopnia, szkół policealnych i zasadniczych szkół zawodowych, w których na kompetencje personalne i społeczne przeznaczono 30 godzin lekcyjnych (jest on przeznaczony m.in. dla szkół branżowych I stopnia, które w roku szkolnym 2018/2019 realizują plany i programy nauczania opracowane w 2017 roku przez ORE)
  • Program nauczania obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kompetencji personalnych i społecznych (KPS) dla techników, szkół branżowych I stopnia, zasadniczych szkół zawodowych i szkół policealnych, w których na kompetencje personalne i społeczne przeznaczono 30 godzin lekcyjnych (jest on przeznaczony m.in. dla szkół branżowych I stopnia, które w roku szkolnym 2018/2019 realizują plany i programy nauczania opracowane w 2017 roku przez ORE)
2. Materiały dydaktyczne dla nauczyciela: Uwagi do realizacji materiału nauczania z zakresu kompetencji personalnych i społecznych
3. Zestaw 5 testów (dla dwóch grup)
4. Prezentacje:
  • Gospodarowanie czasem
  • Komunikatywność
  • Netykieta
  • Określanie celu
  • Rozwiązywanie problemów
  • Savoir-vivre

Warunki otrzymania materiałów dodatkowych znajdą Państwo w tym miejscu.
 

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Napisz recenzję
Książki, którymi Państwo również mogą być zainteresowani