1 » Wykaz materiałów dodatkowych2

Wykaz materiałów dodatkowych

Poniżej znajduje się wykaz materiałów dodatkowych dla nauczycieli, które wysyłamy bezpłatnie w formie elektronicznej w postaci załączników do e-maila. Informacje o tym, w jaki sposób można otrzymać materiały dodatkowe, znajdują się na tej stronie

 
EKONOMIA W ZARYSIE
1. Program nauczania dostosowany do nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach
2. Plan wynikowy dostosowany do nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach
3. Zestaw 5 testów (dla dwóch grup)
4. Odpowiedzi do zbioru ćwiczeń
5. Suplement do podręcznika: Źródła wiedzy ekonomicznej, czyli skąd czerpać informacje o  ekonomii i gospodarce
   
ELEMENTY PRAWA
1. Program nauczania dostosowany do nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach
2. Plan wynikowy dostosowany do nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach

3. Zestaw 6 testów (dla dwóch grup)
4. Odpowiedzi do zbioru ćwiczeń

5. „Elementy prawa – materiały dla nauczyciela” – książka w wersji PDF (rok wydania 2010), zawierająca informacje o starej podstawie programowej i programie nauczania, informacje o korelacji międzyprzedmiotowej, propozycję planu wynikowego, informacje na temat oceniania osiągnięć uczniów oraz propozycje testów
6. Prezentacje:
  • Decyzja  administracyjna
  • Dokumentacja  pracownicza
  • Europejskie prawo pracy
  • Jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej
  • Klasyfikacja działalności gospodarczej
  • Obowiązki pracodawcy w stosunku do kształcących się
  • Ochrona pracy. Instytucje ochrony pracy
  • Pojęcie, podział i źródła prawa administracyjnego
  • Prawa i obowiązki małżonków. Władza rodzicielska
  • Równe traktowanie osób w zakresie zatrudnienia oraz mobbing
  • Sankcje w prawie cywilnym
  • Spółka europejska
  • Wykroczenia i przestępstwa przeciwko prawom pracownika
  • Zasady prawa pracy
  • Zatrudnienie osób niepełnosprawnych
   
KADRY I PŁACE
1. Zestaw 6 testów (dla dwóch grup)
   
KOMPETENCJE PERSONALNE I SPOŁECZNE
1. Plany wynikowe i programy nauczania przeznaczone do wykorzystania w roku szkolnym 2019/2020:
  • Plan wynikowy i program nauczania – dla klas I techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjum i ośmioletniej szkoły podstawowej – 30 godzin (2019 r.)
  • Wspólny plan wynikowy i program nauczania w zakresie KPS i OMZ– dla klas I techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjum i ośmioletniej szkoły podstawowej – przeznaczony do szkół, w których treści nauczania dotyczące KPS i OMZ są realizowane w ramach jednego przedmiotu – 30 godzin (2019 r.)
  • Plan wynikowy i program nauczania – dla klas II i III techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjów – 30 godzin (2018 r.)
  • Wspólny plan wynikowy i program nauczania w zakresie KPS i OMZ– dla klas II i III techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjów – przeznaczony do szkół, w których treści nauczania dotyczące KPS i OMZ są realizowane w ramach jednego przedmiotu – 30 godzin (2018 r.)
  • Plan wynikowy i program nauczania – dla klas IV techników (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjów – 30 godzin (2018 r.)
2. Materiały dydaktyczne dla nauczyciela: Uwagi do realizacji materiału nauczania z zakresu kompetencji personalnych i społecznych
3. Zestaw 5 testów (dla dwóch grup)
4. Odpowiedzi do zbioru ćwiczeń.

5. Prezentacje:
  • Gospodarowanie czasem
  • Komunikatywność
  • Netykieta
  • Określanie celu
  • Rozwiązywanie problemów
  • Savoir-vivre
   
MARKETING
1. Test (dla dwóch grup) pozwalający na sprawdzenie opanowania przez uczniów całości materiału nauczania
2. Odpowiedzi do zbioru ćwiczeń
3. Prezentacja: Znak towarowy i jego ochrona
4. Plany wynikowe:
  • Ekonomika (TE 2008)
  • Marketing (TE TH TR 1997-2000)
  • Marketing (TH 2009)
5. „Marketing – materiały dla nauczyciela” – książka w wersji PDF (rok wydania 2010), zawierająca informacje o starej podstawie programowej i programie nauczania, informacje o korelacji międzyprzedmiotowej, propozycję planu wynikowego, informacje na temat oceniania osiągnięć uczniów oraz propozycje testów.
   
ORGANIZOWANIE PRACY MAŁYCH ZESPOŁÓW (OMZ)
1. Plany wynikowe i programy nauczania przeznaczone do wykorzystania w roku szkolnym 2019/2020:
  • Plan wynikowy i program nauczania – dla klas I techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjum i ośmioletniej szkoły podstawowej – 30 godzin (2019 r.)
  • Wspólny plan wynikowy i program nauczania w zakresie KPS i OMZ – dla klas I techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjum i ośmioletniej szkoły podstawowej – przeznaczony do szkół, w których treści nauczania dotyczące KPS i OMZ są realizowane w ramach jednego przedmiotu – 30 godzin (2019 r.)
  • Plan wynikowy i program nauczania – dla klas II i III techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjów – 30 godzin (2018 r.)
  • Wspólny plan wynikowy i program nauczania w zakresie KPS i OMZ– dla klas II i III techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjów – przeznaczony do szkół, w których treści nauczania dotyczące KPS i OMZ są realizowane w ramach jednego przedmiotu – 30 godzin (2018 r.)
  • Plan wynikowy i program nauczania – dla klas IV techników (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjów – 30 godzin (2018 r.)
2. Zestaw 4 testów (dla dwóch grup)
3. Prezentacje:
  • Kierowanie wykonaniem przydzielonego zadania
  • Planowanie pracy zespołu
  • Wprowadzanie usprawnień technicznych i organizacyjnych
   
PODEJMOWANIE I PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ (PDG)
1. Plany wynikowe i programy nauczania przeznaczone do wykorzystania w roku szkolnym 2019/2020:
  • Plan wynikowy i program nauczania – dla klas I techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody oprócz technika rachunkowości i technika ekonomisty) – dla absolwentów gimnazjum i ośmioletniej szkoły podstawowej – 30 godzin
  • Plan wynikowy i program nauczania – dla klas I techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody oprócz technika rachunkowości i technika ekonomisty) – dla absolwentów gimnazjum i ośmioletniej szkoły podstawowej – 60 godzin
  • Plan wynikowy – dla klas I techników (zawody technik rachunkowości i technik ekonomista) – dla absolwentów gimnazjum i ośmioletniej szkoły podstawowej – 60 godzin
  • Plan wynikowy i program nauczania – dla klas II i III techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjum – 30 godzin
  • Plan wynikowy i program nauczania – dla klas II i III techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjum – 60 godzin
  • Plan wynikowy i program nauczania – dla klas IV techników (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjum – 60 godzin
2. Zestaw 5 testów (dla dwóch grup)
3. Odpowiedzi do zbioru ćwiczeń
4. „Moduły oceny zgodności” – materiał dodatkowy do podrozdziału 11.8. Ocena zgodności z podręcznika J. Musiałkiewicza „Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej” (wyd. 2019)
5. Prezentacje:
  • Innowacyjność i innowacje
  • Normalizacja i normy
  • Prawa konsumentów
  • Podejmowanie działalności gospodarczej przez osoby fizyczne
  • Obliczanie podatku VAT
  • Wypełnianie faktur
   
PODSTAWY FINANSÓW PUBLICZNYCH
1. Odpowiedzi do zbioru ćwiczeń
     
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI 2.0
1. Program nauczania Podstawy przedsiębiorczości 2.0 spełnia wszystkie wymagania MEN i został przez nas opracowany na zlecenie Ośrodka Rozwoju Edukacji.
2. Plan wynikowy Podstawy przedsiębiorczości 2.0
3. I część zbioru ćwiczeń do podręcznika Podstawy Przedsiębiorczości 2.0
4. Przewodnik multimedialny
5. Przewodnik projektowy
6. Zestaw 6 testów (dla dwóch grup)
   
POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE
1. Zestaw 5 testów (dla dwóch grup)
2. Odpowiedzi do zbioru ćwiczeń
3. Prezentacja: Decyzja  administracyjna
   
PRACOWNICY ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
1. Odpowiedzi do zbioru ćwiczeń
   
PRAWO ADMINISTRACYJNE
1. Zestaw 5 testów (dla dwóch grup)
2. Odpowiedzi do zbioru ćwiczeń
3. Prezentacja: Pojęcie, podział i źródła prawa administracyjnego
   
PRAWO W TURYSTYCE I HOTELARSTWIE
1. Odpowiedzi do zadań
   
PROWADZENIE SPRZEDAŻY
1. Odpowiedzi do zbioru ćwiczeń
 
SPORZĄDZANIE PLANÓW, ANALIZ I SPRAWOZDAŃ
1. Zestaw 4 testów (dla dwóch grup) oraz praktyczne zadanie egzaminacyjne
2. Plan wynikowy dostosowany do nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach
   
SPRZEDAŻ PRODUKTÓW I USŁUG REKLAMOWYCH
1. Test (dla dwóch grup) pozwalający na sprawdzenie opanowania przez uczniów całości materiału nauczania
2. Plan wynikowy dostosowany do nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach
3. Odpowiedzi do zbioru ćwiczeń
4. Wykorzystanie mediów społecznościowych przez podmioty rynku reklamowego (materiał dodatkowy do podręcznika)
   
STATYSTYKA
1. Test (dla dwóch grup) pozwalający na sprawdzenie opanowania przez uczniów całości materiału nauczania
2. Prezentacje:
  • Estymacja
  • Podstawy prawne statystyki
  • Służby statystyki publicznej
3. Plan wynikowy
   
WYBRANE ZAGADNIENIA Z  PRAWA
1. Odpowiedzi do zbioru ćwiczeń
2. Prezentacje:
  • Dokumentacja  pracownicza
  • Europejskie prawo pracy
  • Jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej
  • Klasyfikacja działalności gospodarczej
  • Obowiązki pracodawcy w stosunku do kształcących się
  • Ochrona pracy. Instytucje ochrony pracy
  • Prawa i obowiązki małżonków. Władza rodzicielska
  • Równe traktowanie osób w zakresie zatrudnienia oraz mobbing
  • Sankcje w prawie cywilnym
  • Spółka europejska
  • Wykroczenia i przestępstwa przeciwko prawom pracownika
  • Zasady prawa pracy
  • Zatrudnienie osób niepełnosprawnych
   
ZARYS  PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Program nauczania do podstaw przedsiębiorczości pt. „Zarys przedsiębiorczości”, który zwyciężył w 2012 r. w organizowanym przez ORE konkursie na modelowe programy nauczania (program nauczania został zaktualizowany w 2017 roku)
2. Szczegółowy plan wynikowy do ww. programu nauczania
3. Zestaw 6 testów (dla dwóch grup)
4. Odpowiedzi do zbioru ćwiczeń
5. Przewodnik multimedialny dla nauczyciela – sprawdzone adresy ogólnodostępnych stron internetowych zawierających bardzo dobre materiały (np. prezentacje, filmy) do wykorzystania podczas realizacji poszczególnych tematów w ramach podstaw przedsiębiorczości
6. Prezentacje:
  • Prawa konsumentów
  • Asertywność
  • Zasady i proces komunikacji interpersonalnej
   
ZASADY RACHUNKOWOŚCI
1. „Zasady rachunkowości – materiały dla nauczyciela” – książka w wersji PDF (rok wydania 2010), zawierająca informacje o starej podstawie programowej i programie nauczania, informacje o korelacji międzyprzedmiotowej, propozycję planu wynikowego, informacje na temat oceniania osiągnięć uczniów oraz propozycje testów
2. Plan wynikowy bloku tematycznego Elementy rachunkowości, moduł Zasady rachunkowości, opracowany zgodnie z programem nauczania LP-EA/MENiS/2002.04.30.
3. Odpowiedzi do zbioru ćwiczeń

Przejdź do strony głównej

Koszyk

Twój koszyk jest pusty ...

Kontakt

  • Wydawnictwo Ekonomik - Jacek Musiałkiewicz
    ul. Zwierzyniecka 7 m. 1
    00-719 Warszawa
  • E-mail:biuro@ekonomik.biz.pl
  • Telefon22 840-19-25
    22 851-70-31
  • Fax22 840-19-25

Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a będziemy Cię powiadamiać o nowych książkach, promocjach i wyprzedażach.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych.
Wyrażam zgodę na przesyłanie na podany adres e-mail informacji handlowych drogą elektroniczną i przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych.

 

Systemy płatności

  • PayU

Bezpieczne zakupy

  • Home SSL