Strona główna » Marketing » Marketing - podręcznik
Marketing - podręcznik 1Marketing - podręcznik 2
Marketing - podręcznik 1
Marketing - podręcznik 2
Promocja

Marketing - podręcznik

Koszt wysyłki: od 14,00 zł

Kod EAN: 978-83-7735-037-9

Cena: 12,60 zł

Cena poprzednia: 25,20 zł

pozostało do końca promocji

Najniższa cena w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki to 25,20 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Spis treści
  • Notka MEN
  • Materiały dodatkowe
  • Recenzje produktu (0)

Autor: Jacek Musiałkiewicz 
 
 O książce: 
Podręcznik może być wykorzystywany w realizacji treści dotyczących marketingu, które występują w podstawach programowych kształcenia w następujących zawodach:
sprzedawca, technik administracji, technik agrobiznesu, technik ekonomista, technik handlowiec, technik hotelarstwa, technik księgarstwa, technik organizacji turystyki, technik prac biurowych, technik reklamy, technik spedytor, technik turystyki na obszarach wiejskich, technik usług kelnerskich, technik usług pocztowych i finansowych, technik żywienia i usług gastronomicznych.


Szczegółowe informacje dotyczące wykorzystania podręcznika do kształcenia w poszczególnych zawodach – wraz ze wskazaniem trzyliterowych kwalifikacji oraz ich części i konkretnych efektów kształcenia – dostępne są w dodatkowym pliku, który znajdziecie Państwo pod tym linkiem.

Książka zawiera: 
  • 156 stron formatu B5
  • 20 rysunków
  • 249 ćwiczeń i pytań kontrolnych

alt Spis treści
alt Fragment

ISBN 978-83-7735-037-9
Wydanie 2014 r.


 
 O autorze: 
Jacek Musiałkiewicz – przekazuje w podręczniku maksymalnie dużo swoich doświadczeń, które zdobywał i nadal zdobywa w trakcie prowadzonej od ponad 30 lat działalności gospodarczej oraz w pracy zawodowej, w której zajmował takie stanowiska jak: nauczyciel przedmiotów ekonomicznych, specjalista ds. analiz bankowych, główny księgowy, dyrektor finansowy, prezes zarządu spółki z o.o.

 

1. ISTOTA MARKETINGU
    1.1. OTOCZENIE RYNKOWE PRZEDSIĘBIORSTWA
       1.1.1. Rynek
       1.1.2. Instytucje rynkowe i pozarynkowe w otoczeniu przedsiębiorstwa
    1.2. POJĘCIE MARKETINGU
    1.3. PORÓWNANIE ORIENTACJI MARKETINGOWEJ Z PRZEDMARKETINGOWYMI KONCEPCJAMI KIEROWANIA FIRMĄ
    1.4. NARZĘDZIA MARKETINGU: PRODUKT, DYSTRYBUCJA, CENA, PROMOCJA
    1.5. SEGMENTACJA RYNKU
    1.6. STRATEGIE MARKETINGOWE
    1.7. ANALIZA POTRZEB I ZACHOWAŃ NABYWCÓW – WEWNĘTRZNE UWARUNKOWANIA PROCESU ZAKUPU
    1.8. WPŁYW CZYNNIKÓW SOCJOLOGICZNYCH I KULTUROWYCH NA DECYZJE KONSUMENTA

2. BADANIA MARKETINGOWE
    2.1. ZAKRES BADAŃ MARKETINGOWYCH
       2.1.1. System informacji marketingowej przedsiębiorstwa
       2.1.2. Istota badań marketingowych – pojęcie i przedmiot badań
       2.1.3. Badania rynku a badania marketingowe
       2.1.4. Źródła informacji wykorzystywane w badaniach marketingowych
    2.2. TYPY BADAŃ MARKETINGOWYCH
    2.3. PROGRAM BADAŃ MARKETINGOWYCH
    2.4. DOBÓR JEDNOSTEK DO BADAŃ
    2.5. METODY I TECHNIKI BADAŃ MARKETINGOWYCH
       2.5.1. Wywiad
       2.5.2. Badania ankietowe
       2.5.3. Obserwacja
       2.5.4. Badania panelowe
       2.5.5. Badania eksperymentalne
       2.5.6. Testy
    2.6. POMIAR I SKALOWANIE
    2.7. REDUKCJA I PRZETWARZANIE INFORMACJI
       2.7.1. Techniki analizy danych
       2.7.2. Wykorzystanie metod statystycznych do analizy danych
       2.7.3. Formy prezentowania informacji
    2.8. WYKORZYSTANIE BADAŃ MARKETINGOWYCH DLA TWORZENIA PROGNOZ RYNKOWYCH

3. STRATEGIA PRODUKTU
    3.1. DEFINICJA PRODUKTU W UJĘCIU MARKETINGOWYM
    3.2. FUNKCJE PRODUKTU W UJĘCIU MARKETINGOWYM
    3.3. KLASYFIKACJA PRODUKTÓW
    3.4. WYPOSAŻENIE PRODUKTU
       3.4.1. Jakość
       3.4.2. Marka
       3.4.3. Opakowanie
       3.4.4. Oznakowanie
       3.4.5. Gwarancja
       3.4.6. Usługa posprzedażowa
    3.5. CYKL ŻYCIA PRODUKTU
    3.6. KSZTAŁTOWANIE STRUKTURY PRODUKTÓW
    3.7. KSZTAŁTOWANIE STRATEGII PRODUKTU
    3.8. WPROWADZANIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK
    3.9. DZIAŁANIA MARKETINGOWE ZWIĄZANE Z PRODUKTEM
       3.9.1. Produkt jako element marketingu-mix
       3.9.2. Dostosowanie narzędzi marketingu do fazy życia produktu na rynku
       3.9.3. Badanie zachowania produktu na rynku

4. STRATEGIA CENY
    4.1. CENA I JEJ FUNKCJE W MARKETINGU
    4.2. METODY USTALANIA CEN
    4.3. STRATEGIE USTALANIA CEN W MARKETINGU
       4.3.1. Cele strategii cen
       4.3.2. Rodzaje strategii cen
       4.3.3. Strategie cenowe stosowane przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek
       4.3.4. Narzędzia wykorzystywane w kształtowaniu strategii cenowych
    4.4. ZMIANY CEN
    4.5. NEGOCJOWANIE CENY

5. DYSTRYBUCJA TOWARÓW W MARKETINGU
    5.1. ISTOTA DYSTRYBUCJI I JEJ FUNKCJE
    5.2. RODZAJE DYSTRYBUCJI
    5.3. INSTRUMENTY I DZIAŁANIA ZWIĄZANE Z DYSTRYBUCJĄ
       5.3.1. Kanały dystrybucji
       5.3.2. Organizacja fizycznego przebiegu towarów
       5.3.3. Współpraca i konflikty w procesie dystrybucji
    5.4. DYSTRYBUCJA TOWARÓW A INNE INSTRUMENTY MARKETINGU
    5.5. BADANIE SKUTECZNOŚCI DYSTRYBUCJI

6. PROMOCJA JAKO NARZĘDZIE MARKETINGU
    6.1. ROLA PROMOCJI W MARKETINGU
    6.2. WARIANTY STRATEGII PROMOCJI
    6.3. NARZĘDZIA PROMOCJI
       6.3.1. Reklama
       6.3.2. Sprzedaż osobista
       6.3.3. Promocja sprzedaży
       6.3.4. Public relations
    6.4. BADANIE SKUTECZNOŚCI NARZĘDZI PROMOCJI

7. PLANOWANIE DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ ORAZ KONTROLA PLANU DZIAŁAŃ
    7.1. ZASADY ZARZĄDZANIA MARKETINGOWEGO
    7.2. ORGANIZACJA MARKETINGU W FIRMIE
    7.3. PLANOWANIE W MARKETINGU
       7.3.1. Planowanie strategiczne i operacyjne w marketingu
       7.3.2. Plan marketingowy
          7.3.2.1. Cele przedsiębiorstwa
          7.3.2.2. Podstawowe strategie rozwoju przedsiębiorstwa
          7.3.2.3. Analiza sytuacji i rynków docelowych
          7.3.2.4. Szanse i zagrożenia oraz słabe i mocne strony przedsiębiorstwa
          7.3.2.5. Ograniczenie swobody przedsiębiorstw w kształtowaniu planu marketingowego
          7.3.2.6. Techniki mierzenia efektywności działań marketingowych

8. PRZEPISY PRAWNE REGULUJĄCE DZIAŁALNOŚĆ MARKETINGOWĄ
    8.1. PRZEPISY PRAWNE REGULUJĄCE DZIAŁALNOŚĆ MARKETINGOWĄ NA ŚWIECIE
    8.2. PRZEPISY PRAWNE REGULUJĄCE DZIAŁALNOŚĆ MARKETINGOWĄ W POLSCE
       8.2.1. Ochrona danych osobowych
       8.2.2. Ochrona własności przemysłowej
       8.2.3. Nieuczciwa konkurencja
       8.2.4. Przeciwdziałanie praktykom ograniczającym konkurencję
       8.2.5. Bezpieczeństwo i jakość produktów
       8.2.6. Reklama
          8.2.6.1. Reklama telewizyjna i radiowa oraz sponsorowanie audycji radiowych i telewizyjnych
          8.2.6.2. Reklama prasowa
          8.2.6.3. Ograniczenia w zakresie reklamy niektórych rodzajów działalności gospodarczej
          8.2.6.4. Ograniczenia w zakresie reklamy niektórych produktów
          8.2.6.5. Przepisy podatkowe i celne a reklama

 

Podręcznik jest dopuszczony do użytku szkolnego przez Ministra Edukacji Narodowej i wpisany do wykazu MEN pod numerem 31/97.
(Patrz: Wykaz podręczników szkolnych przeznaczonych do kształcenia w zawodach i w profilach kształcenia ogólnozawodowego dopuszczonych do użytku szkolnego do 31 grudnia 2001 r.)

 

Do podręcznika i ćwiczeń Marketing mamy opracowane następujące materiały dodatkowe dla nauczycieli:

1. Plan wynikowy (rozkład materiału nauczania) 2021
2. Test (dla dwóch grup) pozwalający na sprawdzenie opanowania przez uczniów całości materiału nauczania
3. Odpowiedzi do zbioru ćwiczeń
4. Prezentacja: Znak towarowy i jego ochrona
5. Plany wynikowe:
  • Ekonomika (TE 2008)
  • Marketing (TE TH TR 1997-2000)
  • Marketing (TH 2009)
6. „Marketing – materiały dla nauczyciela” – książka w wersji PDF (rok wydania 2010), zawierająca informacje o starej podstawie programowej i programie nauczania, informacje o korelacji międzyprzedmiotowej, propozycję planu wynikowego, informacje na temat oceniania osiągnięć uczniów oraz propozycje testów.

Warunki otrzymania materiałów dodatkowych znajdą Państwo w tym miejscu.

 

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje produktów.


USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie Polityka cookies.
USTAWIENIA
ZGADZAM SIĘ