1 » 2 » Marketing - podręcznik3
Marketing - podręcznik 1Marketing - podręcznik 2
Marketing - podręcznik 1Marketing - podręcznik 2

Marketing - podręcznik

Koszt wysyłki: od 10,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Paczkomaty InPost - 10,00 zł
Poczta Polska --> PayU, przedpłata, przelew - 13,00 zł
Poczta Polska --> pobranie - 16,00 zł
Kurier InPost --> PayU, przedpłata, przelew - 14,00 zł
Kurier InPost --> pobranie - 18,00 zł
Kurier FEDEX --> PayU, przedpłata, przelew - 18,00 zł
Kurier FEDEX --> pobranie - 22,00 zł

Kod EAN: 978-83-7735-037-9

Cena: 21,00 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

Cena książki zmienia się w zależności od liczby kupowanych egzemplarzy - zobacz szczegóły.

  • Opis produktu
  • Spis treści
  • Notka MEN
  • Materiały dodatkowe
  • W zestawie taniej (1)
  • Recenzje produktu (0)

Autor: Jacek Musiałkiewicz 
 
 O książce: 
Podręcznik może być wykorzystywany w realizacji treści dotyczących marketingu, występujących w podstawach programowych z 2012, 2017 i 2019 r. Szczegółowe informacje dotyczące wykorzystania podręcznika w realizacji nowej podstawy programowej z 2019 r. – ze wskazaniem zawodów, nowych trzyliterowych kwalifikacji i ich części oraz konkretnych efektów kształcenia – dostępne są w pliku: link.

 

Wykorzystanie książki w zawodach
Podstawy programowe z 2012 i 2017 r. (uczniowie po gimnazjum) Podstawa programowa z 2019 r. (uczniowie po szkole podstawowej)
technik ekonomista, technik handlowiec, technik organizacji reklamy, technik rachunkowości sprzedawca, technik administracji, technik agrobiznesu, technik ekonomista, technik handlowiec, technik hotelarstwa, technik księgarstwa, technik organizacji turystyki, technik prac biurowych, technik reklamy, technik spedytor, technik turystyki na obszarach wiejskich, technik usług kelnerskich, technik usług pocztowych i finansowych, technik żywienia i usług gastronomicznych

 

Książka zawiera: 
  • 156 stron formatu B5
  • 20 rysunków
  • 249 ćwiczeń i pytań kontrolnych

alt Spis treści
alt Fragment

ISBN 978-83-7735-037-9
Wydanie 2014 r.


 
 O autorze: 
Jacek Musiałkiewicz – przekazuje w podręczniku maksymalnie dużo swoich doświadczeń, które zdobywał i nadal zdobywa w trakcie prowadzonej od ponad 20 lat działalności gospodarczej oraz w pracy zawodowej, w której zajmował takie stanowiska jak: nauczyciel przedmiotów ekonomicznych, specjalista ds. analiz bankowych, główny księgowy, dyrektor finansowy, prezes zarządu spółki z o.o.

 

1. ISTOTA MARKETINGU
    1.1. OTOCZENIE RYNKOWE PRZEDSIĘBIORSTWA
       1.1.1. Rynek
       1.1.2. Instytucje rynkowe i pozarynkowe w otoczeniu przedsiębiorstwa
    1.2. POJĘCIE MARKETINGU
    1.3. PORÓWNANIE ORIENTACJI MARKETINGOWEJ Z PRZEDMARKETINGOWYMI KONCEPCJAMI KIEROWANIA FIRMĄ
    1.4. NARZĘDZIA MARKETINGU: PRODUKT, DYSTRYBUCJA, CENA, PROMOCJA
    1.5. SEGMENTACJA RYNKU
    1.6. STRATEGIE MARKETINGOWE
    1.7. ANALIZA POTRZEB I ZACHOWAŃ NABYWCÓW – WEWNĘTRZNE UWARUNKOWANIA PROCESU ZAKUPU
    1.8. WPŁYW CZYNNIKÓW SOCJOLOGICZNYCH I KULTUROWYCH NA DECYZJE KONSUMENTA

2. BADANIA MARKETINGOWE
    2.1. ZAKRES BADAŃ MARKETINGOWYCH
       2.1.1. System informacji marketingowej przedsiębiorstwa
       2.1.2. Istota badań marketingowych – pojęcie i przedmiot badań
       2.1.3. Badania rynku a badania marketingowe
       2.1.4. Źródła informacji wykorzystywane w badaniach marketingowych
    2.2. TYPY BADAŃ MARKETINGOWYCH
    2.3. PROGRAM BADAŃ MARKETINGOWYCH
    2.4. DOBÓR JEDNOSTEK DO BADAŃ
    2.5. METODY I TECHNIKI BADAŃ MARKETINGOWYCH
       2.5.1. Wywiad
       2.5.2. Badania ankietowe
       2.5.3. Obserwacja
       2.5.4. Badania panelowe
       2.5.5. Badania eksperymentalne
       2.5.6. Testy
    2.6. POMIAR I SKALOWANIE
    2.7. REDUKCJA I PRZETWARZANIE INFORMACJI
       2.7.1. Techniki analizy danych
       2.7.2. Wykorzystanie metod statystycznych do analizy danych
       2.7.3. Formy prezentowania informacji
    2.8. WYKORZYSTANIE BADAŃ MARKETINGOWYCH DLA TWORZENIA PROGNOZ RYNKOWYCH

3. STRATEGIA PRODUKTU
    3.1. DEFINICJA PRODUKTU W UJĘCIU MARKETINGOWYM
    3.2. FUNKCJE PRODUKTU W UJĘCIU MARKETINGOWYM
    3.3. KLASYFIKACJA PRODUKTÓW
    3.4. WYPOSAŻENIE PRODUKTU
       3.4.1. Jakość
       3.4.2. Marka
       3.4.3. Opakowanie
       3.4.4. Oznakowanie
       3.4.5. Gwarancja
       3.4.6. Usługa posprzedażowa
    3.5. CYKL ŻYCIA PRODUKTU
    3.6. KSZTAŁTOWANIE STRUKTURY PRODUKTÓW
    3.7. KSZTAŁTOWANIE STRATEGII PRODUKTU
    3.8. WPROWADZANIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK
    3.9. DZIAŁANIA MARKETINGOWE ZWIĄZANE Z PRODUKTEM
       3.9.1. Produkt jako element marketingu-mix
       3.9.2. Dostosowanie narzędzi marketingu do fazy życia produktu na rynku
       3.9.3. Badanie zachowania produktu na rynku

4. STRATEGIA CENY
    4.1. CENA I JEJ FUNKCJE W MARKETINGU
    4.2. METODY USTALANIA CEN
    4.3. STRATEGIE USTALANIA CEN W MARKETINGU
       4.3.1. Cele strategii cen
       4.3.2. Rodzaje strategii cen
       4.3.3. Strategie cenowe stosowane przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek
       4.3.4. Narzędzia wykorzystywane w kształtowaniu strategii cenowych
    4.4. ZMIANY CEN
    4.5. NEGOCJOWANIE CENY

5. DYSTRYBUCJA TOWARÓW W MARKETINGU
    5.1. ISTOTA DYSTRYBUCJI I JEJ FUNKCJE
    5.2. RODZAJE DYSTRYBUCJI
    5.3. INSTRUMENTY I DZIAŁANIA ZWIĄZANE Z DYSTRYBUCJĄ
       5.3.1. Kanały dystrybucji
       5.3.2. Organizacja fizycznego przebiegu towarów
       5.3.3. Współpraca i konflikty w procesie dystrybucji
    5.4. DYSTRYBUCJA TOWARÓW A INNE INSTRUMENTY MARKETINGU
    5.5. BADANIE SKUTECZNOŚCI DYSTRYBUCJI

6. PROMOCJA JAKO NARZĘDZIE MARKETINGU
    6.1. ROLA PROMOCJI W MARKETINGU
    6.2. WARIANTY STRATEGII PROMOCJI
    6.3. NARZĘDZIA PROMOCJI
       6.3.1. Reklama
       6.3.2. Sprzedaż osobista
       6.3.3. Promocja sprzedaży
       6.3.4. Public relations
    6.4. BADANIE SKUTECZNOŚCI NARZĘDZI PROMOCJI

7. PLANOWANIE DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ ORAZ KONTROLA PLANU DZIAŁAŃ
    7.1. ZASADY ZARZĄDZANIA MARKETINGOWEGO
    7.2. ORGANIZACJA MARKETINGU W FIRMIE
    7.3. PLANOWANIE W MARKETINGU
       7.3.1. Planowanie strategiczne i operacyjne w marketingu
       7.3.2. Plan marketingowy
          7.3.2.1. Cele przedsiębiorstwa
          7.3.2.2. Podstawowe strategie rozwoju przedsiębiorstwa
          7.3.2.3. Analiza sytuacji i rynków docelowych
          7.3.2.4. Szanse i zagrożenia oraz słabe i mocne strony przedsiębiorstwa
          7.3.2.5. Ograniczenie swobody przedsiębiorstw w kształtowaniu planu marketingowego
          7.3.2.6. Techniki mierzenia efektywności działań marketingowych

8. PRZEPISY PRAWNE REGULUJĄCE DZIAŁALNOŚĆ MARKETINGOWĄ
    8.1. PRZEPISY PRAWNE REGULUJĄCE DZIAŁALNOŚĆ MARKETINGOWĄ NA ŚWIECIE
    8.2. PRZEPISY PRAWNE REGULUJĄCE DZIAŁALNOŚĆ MARKETINGOWĄ W POLSCE
       8.2.1. Ochrona danych osobowych
       8.2.2. Ochrona własności przemysłowej
       8.2.3. Nieuczciwa konkurencja
       8.2.4. Przeciwdziałanie praktykom ograniczającym konkurencję
       8.2.5. Bezpieczeństwo i jakość produktów
       8.2.6. Reklama
          8.2.6.1. Reklama telewizyjna i radiowa oraz sponsorowanie audycji radiowych i telewizyjnych
          8.2.6.2. Reklama prasowa
          8.2.6.3. Ograniczenia w zakresie reklamy niektórych rodzajów działalności gospodarczej
          8.2.6.4. Ograniczenia w zakresie reklamy niektórych produktów
          8.2.6.5. Przepisy podatkowe i celne a reklama

 

Podręcznik jest dopuszczony do użytku szkolnego przez Ministra Edukacji Narodowej i wpisany do wykazu MEN pod numerem 31/97.
(Patrz: Wykaz podręczników szkolnych przeznaczonych do kształcenia w zawodach i w profilach kształcenia ogólnozawodowego dopuszczonych do użytku szkolnego do 31 grudnia 2001 r.)

 

Do podręcznika i ćwiczeń Marketing mamy opracowane następujące materiały dodatkowe dla nauczycieli:

1. Test (dla dwóch grup) pozwalający na sprawdzenie opanowania przez uczniów całości materiału nauczania
2. Odpowiedzi do zbioru ćwiczeń
3. Prezentacja: Znak towarowy i jego ochrona
4. Plany wynikowe:
  • Ekonomika (TE 2008)
  • Marketing (TE TH TR 1997-2000)
  • Marketing (TH 2009)
5. „Marketing – materiały dla nauczyciela” – książka w wersji PDF (rok wydania 2010), zawierająca informacje o starej podstawie programowej i programie nauczania, informacje o korelacji międzyprzedmiotowej, propozycję planu wynikowego, informacje na temat oceniania osiągnięć uczniów oraz propozycje testów.

Warunki otrzymania materiałów dodatkowych znajdą Państwo w tym miejscu.

 
ZESTAW: Marketing

ZESTAW: Marketing

26,25 zł
szt. Do koszyka

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje produktów.