1 » 2 » Kompetencje personalne i społeczne - ćwiczenia3
Kompetencje personalne i społeczne - ćwiczeniaKompetencje personalne i społeczne - ćwiczenia
Kompetencje personalne i społeczne - ćwiczeniaKompetencje personalne i społeczne - ćwiczenia
Nowość

Kompetencje personalne i społeczne - ćwiczenia

Koszt wysyłki: od 9,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:POCZTA POLSKA ---> płatność przelewem lub przez PayU - 9,00 zł
POCZTA POLSKA ---> zapłata przy odbiorze - 16,00 zł
Paczkomaty InPost - 10,00 zł
KURIER ---> płatność przelewem lub przez PayU - 17,00 zł
KURIER ---> zapłata przy odbiorze - 20,00 zł
Odbiór osobisty w biurze Wydawnictwa - 0,00 zł

Kod EAN: 978-83-7735-111-6

Cena: 16,80 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

Cena książki zmienia się w zależności od liczby kupowanych egzemplarzy - zobacz szczegóły.

  • Opis produktu
  • Spis treści
  • Materiały dodatkowe
  • W zestawie taniej (5)
  • Recenzje produktu (0)

Autorka: Anna Krajewska

 O książce: 
Książka zawiera 183 ćwiczenia, różnorodne pod względem formy i stopnia trudności. Jest dokładnie dostosowana do treści i układu podręcznika Kompetencje personalne i społeczne. Książka może być wykorzystywana zarówno w trakcie zajęć lekcyjnych, stanowiąc ciekawe ich urozmaicenie, jak i jako gotowe źródło prac domowych dla uczniów.
 

Wykorzystanie książki

Podstawy programowe z 2012 i 2017 r. Podstawa programowa z 2019 r.
technika, szkoły branżowe I stopnia i szkoły policealne – efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów (KPS) technika, szkoły branżowe I stopnia i szkoły policealne – we wszystkich zawodach

 


Ćwiczenia zawarte w książce polegają m.in. na:
  • analizowaniu opisanych przypadków;
  • odpowiadaniu na pytania na podstawie tekstu;
  • analizowaniu wad i zalet różnych rozwiązań;
  • rysowaniu, interpretowaniu, uzupełnianiu wykresów, tabel i schematów;
  • dopasowywaniu pojęć do odpowiadających im charakterystyk lub definicji;
  • określaniu różnic pomiędzy różnymi pojęciami i zjawiskami;
  • odpowiadaniu na pytania o charakterze problemowym;
  • uzupełnianiu luk w zdaniach;
  • charakteryzowaniu poznanych pojęć i zjawisk;
  • rozwiązywaniu krzyżówek.


Ćwiczenia są ułożone w taki sposób, by przede wszystkim utrwalać wiedzę oraz znaleźć jej praktyczne zastosowanie. Wiele z nich zaprojektowanych jest w wersji interaktywnej. 

Rozwiązanie ćwiczeń pozwoli uczniom udoskonalić następujące kompetencje kluczowe: 
kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, kompetencje cyfrowe, kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się oraz kompetencje w zakresie przedsiębiorczości.


Książka może być wykorzystywana w szkołach jako materiał ćwiczeniowy. Materiały ćwiczeniowe są to materiały przeznaczone dla uczniów, służące utrwaleniu przez nich wiadomości i umiejętności. Materiały ćwiczeniowe nie podlegają procedurze dopuszczania przez Ministra Edukacji Narodowej ani nie są umieszczane w żadnych urzędowych wykazach. Decyzja o tym, czy i jakie materiały stosować, należy wyłącznie do nauczyciela. Wybrane materiały ćwiczeniowe powinny być corocznie podawane przez dyrektora szkoły do publicznej wiadomości wraz z obowiązującym w danym roku szkolnym zestawem podręczników lub materiałów edukacyjnych.

Zbiór ćwiczeń nie zawiera rozwiązań. Rozwiązania wysyłamy w formie elektronicznej tylko nauczycielom. Informacje o tym, w jaki sposób można otrzymać odpowiedzi do ćwiczeń i inne materiały dodatkowe, znajdują się na tej stronie.

Książka zawiera:
  • 183 ćwiczenia
  • 143 strony formatu B5

alt Spis treści
alt Fragment

ISBN 978-83-7735-111-6
Wydanie I (2019 r.)

 

Rozdział 1. Kompetencje
   Ćwiczenie 1.1. Co to są kompetencje? – chmura wyrazowa
   Ćwiczenie 1.2. Moje kompetencje personalne
   Ćwiczenie 1.3. Kompetencje społeczne – jakie zauważam ja, a jakie widzą inni
   Ćwiczenie 1.4. Kompetencje zawodowe – najważniejsze w moim zawodzie i sposoby ich rozwoju
   Ćwiczenie 1.5. Kompetencje zawodowe – ogłoszenie o pracę
   Ćwiczenie 1.6. Konkurs na zawody przyszłości
   Ćwiczenie 1.7. Jak się uczę – drabina kompetencji
   Ćwiczenie 1.8. Jestem dobra/dobry w... – autodiagnoza

Rozdział 2. Porozumiewanie się ludzi
   Ćwiczenie 2.1. Zaszyfrowana definicja komunikacji
   Ćwiczenie 2.2. Elementy procesu komunikacji – interaktywna wykreślanka
   Ćwiczenie 2.3. Proces komunikacji – rysunek
   Ćwiczenie 2.4. Co utrudnia porozumiewanie się ludzi – krzyżówka
   Ćwiczenie 2.5. Pytanie czy wyzwanie
   Ćwiczenie 2.6. Co mówię, a co słyszą inni
   Ćwiczenie 2.7. Dobry słuchacz i zły słuchacz
   Ćwiczenie 2.8. Wojna na pytania
   Ćwiczenie 2.9. Krytyka czy korekta
   Ćwiczenie 2.10. Instrukcja budowy maszyny liczącej

Rozdział 3. Mowa ciała
   Ćwiczenie 3.1. Złote zasady mowy ciała
   Ćwiczenie 3.2. Wiarygodność uczuć
   Ćwiczenie 3.3. Śledząc wzrokiem
   Ćwiczenie 3.4. Jaka to emocja?
   Ćwiczenie 3.5. Autoportret – mapa emocji
   Ćwiczenie 3.6. Wojna na miny
   Ćwiczenie 3.7. Zgadnij, co czuję
   Ćwiczenie 3.8. Kręgi znajomych
   Ćwiczenie 3.9. Moja przestrzeń
   Ćwiczenie 3.10. Zawodowe kalambury

Rozdział 4. Savoir-vivre, czyli zasady kultury i etyki w praktyce
   Ćwiczenie 4.1. Dobrze wychowana krzyżówka
   Ćwiczenie 4.2. Definiowane rebusy
   Ćwiczenie 4.3. Ukryta grzeczność
   Ćwiczenie 4.4. Mail kandydata
   Ćwiczenie 4.5. Garderoba eleganckiej kobiety
   Ćwiczenie 4.6. Garderoba eleganckiego mężczyzny
   Ćwiczenie 4.7. Porządki w szafie
   Ćwiczenie 4.8. Autotest dobrego wychowania
   Ćwiczenie 4.9. Powitanie na spotkaniu
   Ćwiczenie 4.10. Rozsypana definicja netykiety
   Ćwiczenie 4.11. Zaszyfrowane zakazy VR
   Ćwiczenie 4.12. Biurowe rozmówki

Rozdział 5. Etyka i odpowiedzialność w komunikacji
   Ćwiczenie 5.1. Czym jest etyczne wywieranie wpływu
   Ćwiczenie 5.2. SMS z regułami wywierania wpływu
   Ćwiczenie 5.3. Sytuacje wywierania wpływu
   Ćwiczenie 5.4. Wielka krzyżówka o dialogu
   Ćwiczenie 5.5. Funkcje dialogu
   Ćwiczenie 5.6. Perswazja graficznie
   Ćwiczenie 5.7. Zakazane zachowania
   Ćwiczenie 5.8. Pomoc ofiarom przemocy
   Ćwiczenie 5.9. Komunikat JA
   Ćwiczenie 5.10. Etyczne doświadczenie

Rozdział 6. Współpraca w zespole
   Ćwiczenie 6.1. Grupa a zespół – definicje na szlaku
   Ćwiczenie 6.2. Jednostka, grupa, zespół – różnice
   Ćwiczenie 6.3. Grupy w moim życiu
   Ćwiczenie 6.4. Fundamenty budowania zespołu
   Ćwiczenie 6.5. Wspólne rysowanie
   Ćwiczenie 6.6. Warunki sprzyjające współpracy w zespole
   Ćwiczenie 6.7. Destrukcja zespołu
   Ćwiczenie 6.8. Teoria ról zespołowych w krzyżówce
   Ćwiczenie 6.9. Zespołowe postaci
   Ćwiczenie 6.10. Rzeźba
   Ćwiczenie 6.11. Dorwać porywacza

Rozdział 7. Negocjowanie
   Ćwiczenie 7.1. Ukryte litery
   Ćwiczenie 7.2. Tajemnicze pytania
   Ćwiczenie 7.3. Kluczowe pojęcia negocjacji
   Ćwiczenie 7.4. Poszatkowane cechy negocjacji
   Ćwiczenie 7.5. Przykładne czynniki negocjacji
   Ćwiczenie 7.6. Mój styl negocjowania
   Ćwiczenie 7.7. Styl negocjowania i jego wynik
   Ćwiczenie 7.8. Zasada WIN – WIN
   Ćwiczenie 7.9. Techniki negocjowania porozumienia
   Ćwiczenie 7.10. Remontujemy boisko
   Ćwiczenie 7.11. Braki w sklepie – negocjujemy porozumienie

Rozdział 8. Postawa
   Ćwiczenie 8.1. Definicja postawy w wykreślance
   Ćwiczenie 8.2. Pozytywnie wobec zmian
   Ćwiczenie 8.3. Krzyżówka cech postaw
   Ćwiczenie 8.4. Złożoność postawy
   Ćwiczenie 8.5. Tajemnica prawem chroniona
   Ćwiczenie 8.6. Krzyżówka otwarta na zmiany
   Ćwiczenie 8.7. Grunt to dobry plan na zmiany
   Ćwiczenie 8.8. Postawa wobec uczenia się
   Ćwiczenie 8.9. Moje wartości

Rozdział 9. Kreatywność
   Ćwiczenie 9.1. Ukryta definicja kreatywności
   Ćwiczenie 9.2. 9 kropek
   Ćwiczenie 9.3. Słowa w lokomotywie
   Ćwiczenie 9.4. Kreatywny dialog
   Ćwiczenie 9.5. Zakodowane cechy kreatywności
   Ćwiczenie 9.6. Czynniki kreatywnej pracy
   Ćwiczenie 9.7. Autotest kreatywnej pracy
   Ćwiczenie 9.8. Metody kreatywnej pracy
   Ćwiczenie 9.9. Sposób na kreatywne „ja”

Rozdział 10. Rozwiązywanie problemów
   Ćwiczenie 10.1. Co to znaczy „problem”
   Ćwiczenie 10.2. Typy problemów
   Ćwiczenie 10.3. Co to znaczy „konflikt”
   Ćwiczenie 10.4. Konflikt zidentyfikowany
   Ćwiczenie 10.5. Podejście do problemu i jego skutki
   Ćwiczenie 10.6. Krzyżówkowe rozwiązania
   Ćwiczenie 10.7. Rozwiązuję problem maturalnych przygotowań
   Ćwiczenie 10.8. Sposób na domową sprzeczkę
   Ćwiczenie 10.9. Kreatywne rozwiązania
   Ćwiczenie 10.10. Obrona granic

Rozdział 11. Planowanie i podejmowanie działań
   Ćwiczenie 11.1. Uporządkowane planowanie
   Ćwiczenie 11.2. Czas w procentach
   Ćwiczenie 11.3. Etapy planowania
   Ćwiczenie 11.4. Mądry cel
   Ćwiczenie 11.5. Celowe studium przypadku
   Ćwiczenie 11.6. Pytania o cel
   Ćwiczenie 11.7. Mój cel zawodowy
   Ćwiczenie 11.8. Kryteria ważne – pilne
   Ćwiczenie 11.9. Kalendarz
   Ćwiczenie 11.10. Mapa czasu

Rozdział 12. Pokonywanie stresu
   Ćwiczenie 12.1. Niszczyciel ludzkiej materii
   Ćwiczenie 12.2. Zaplątana definicja stresu
   Ćwiczenie 12.3. Poziomy stresu
   Ćwiczenie 12.4. Fazy reakcji na bodźce
   Ćwiczenie 12.5. Jak rozpoznać objawy stresu?
   Ćwiczenie 12.6. Dam radę z tym stresem

 

Do podręcznika Kompetencje personalne i społeczne mamy opracowane następujące materiały dodatkowe dla nauczycieli:

1. Plany wynikowe i programy nauczania przeznaczone do wykorzystania w roku szkolnym 2019/2020:
  • Plan wynikowy i program nauczania – dla klas I techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjum i ośmioletniej szkoły podstawowej – 30 godzin (2019 r.)
  • Wspólny plan wynikowy i program nauczania w zakresie KPS i OMZ– dla klas I techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjum i ośmioletniej szkoły podstawowej – przeznaczony do szkół, w których treści nauczania dotyczące KPS i OMZ są realizowane w ramach jednego przedmiotu – 30 godzin (2019 r.)
  • Plan wynikowy i program nauczania – dla klas II i III techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjów – 30 godzin (2018 r.)
  • Wspólny plan wynikowy i program nauczania w zakresie KPS i OMZ– dla klas II i III techników i szkół branżowych I stopnia (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjów – przeznaczony do szkół, w których treści nauczania dotyczące KPS i OMZ są realizowane w ramach jednego przedmiotu – 30 godzin (2018 r.)
  • Plan wynikowy i program nauczania – dla klas IV techników (wszystkie zawody) – dla absolwentów gimnazjów – 30 godzin (2018 r.)
2. Materiały dydaktyczne dla nauczyciela: Uwagi do realizacji materiału nauczania z zakresu kompetencji personalnych i społecznych
3. Zestaw 5 testów (dla dwóch grup)
4. Prezentacje:
  • Gospodarowanie czasem
  • Komunikatywność
  • Netykieta
  • Określanie celu
  • Rozwiązywanie problemów
  • Savoir-vivre

Warunki otrzymania materiałów dodatkowych znajdą Państwo w tym miejscu.
 

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Napisz recenzję
Książki, którymi Państwo również mogą być zainteresowani